fredag 10 februari 2012

Altanbygge 2011

Började med att bulta fast en bärlina på huset


Sen vart det till att anlita grävare för att komma ner på lite djup


Ville som sagt var ha en ordentlig altan, så vi körde även på kortsidan


Vidare var det bara att gjuta och hoppas man räknat rätt


När jag väl kom igång gick det ganska snabbt, här var det roligt!


Efter en massa släpande, sågande, mätande och skruvande började det se ut för något


Detta är den sista bilden som jag hittade?! Jag hann också måla och skruva upp såväl staketet som överliggaren.. bilder på det får komma nästa gång jag uppdaterar med taket, trappen och brädorna som ska täcka nedåt mot marken. Kan bara säga att vi vart väääälidigt nöjd och fått kommentarer som "den perfekta altanen"

1 kommentar:

  1. Hej,

    Er verandan ser ut att vara riktigt snygg! :)

    Intressant när jag kollar igenom bilderna på er blogg. Vi har också Älvsbyhus, dock en annan modell, vi bor nämligen i Finland.
    Men väldigt många tapeter, möbler och golv har vi lika. Färgen på husen är den samma, vi har liknande trappa/veranda på framsidan dock är er veranda på baksidan större än vår. :) Hjärtat vid ytterdörren har vi och stjärnor på fot som julprydnad i köksfönstren. :)
    Kanske inte intresserar er, blev bara förvånad över hur lika vi inrett. :)

    Mvh
    Sabina

    SvaraRadera